Με σύνθημα «όλοι μαζί για έναν νέο πολιτισμό, έναν πολιτισμό που δημιουργεί η σύγχρονη τεχνολογία», οι μαθητές της β’ τάξης του Β’ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού σύστησαν την Πολιτιστική Εικονική Επιχείρηση «ΕPEIKON», στο πλαίσιο του Προγράμματος Επιχειρηματικότητας «Εικονική Επιχείρηση» του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ) σε συνεργασία με το Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Διάζωμα» του υπουργείου Παιδείας, με θέμα «Υιοθεσία αρχαίων ελληνικών μνημείων».
Το app που ονομάζεται «APPOLLO»
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του προϊόντος είναι πολλαπλό. Πρόκειται για ένα τεχνολογικά και επιστημονικά προηγμένο προϊόν, καινοτόμο και μοναδικό στην αγορά, καθώς συνδυάζει τη χρήση γυαλιών εικονικής πραγματικότητας σε συνδυασμό με εφαρμογή σε έξυπνο κινητό τηλέφωνο, μέσω της οποίας ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να δει τον ναό του Επικούριου Απόλλωνα στην αρχική του μορφή και σε ψηφιακή μοντελοποίηση. Είναι εύκολο στη χρήση και πολύτιμο σε όλους, ιδιαίτερα στα άτομα με ειδικές ανάγκες. «Και το πλέον τιμητικό για μας είναι ότι τη γενική εποπτεία της εφαρμογής έχει ο διεθνώς γνωστός ομότιμος καθηγητής Αρχαιολογίας, κ. Βασίλης Λαμπρινουδάκης» σημειώνουν οι μαθητές. Η επιλογή αυτής της πρωτοπόρας ιδέας δεν ήταν καθόλου τυχαία καθώς «ο συγκεκριμένος ναός θεωρείται ο Παρθενώνας της Πελοποννήσου, έχει κατασκευαστεί από τον μεγάλο αρχιτέκτονα Ικτίνο και είναι το πρώτο ελληνικό μνημείο που συμπεριελήφθη στον κατάλογο της παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco (1986)».
Προκλήσεις και κόστος
«Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε ήταν μεγάλες, ωστόσο οι προκλήσεις μάς γοητεύουν, μας εμπνέουν ως ομάδα και μας πεισμώνουν να εργαστούμε περισσότερο για να επιτύχουμε τον στόχο μας. Ανακάλυψη ενός νέου αντικειμένου, νέοι επαγγελματικοί ορίζοντες, ανάδυση δεξιοτήτων, ανάπτυξη συνεργατικού, ομαδικού πνεύματος, ευελιξία, διπλωματία, αποφασιστικότητα, ενθουσιασμός, δημιουργική χαρά. Σε αυτές τις λέξεις συνοψίζουμε την τεράστια ωφέλεια από τη φοβερή εμπειρία που βιώσαμε» σχολιάζουν οι μαθητές.
Το συνολικό κόστος για την παραγωγή τριακοσίων τεμαχίων υπολογίζεται στις 3.000 ευρώ, ενώ το αρχικό κεφάλαιο, το οποίο απέκτησαν τα μέλη της επιχείρησης από την πώληση χιλίων μετοχών της ΑΕ, ανερχόταν στο ποσό των 1.000 ευρώ. «Κάναμε μεγάλη προσπάθεια να βρούμε χορηγούς και το επιτύχαμε. Η τιμή του προϊόντος είναι ελκυστική, οι πωλήσεις μας βαίνουν πολύ καλά, και τα έσοδα θα τα διαθέσουμε στον Σύλλογο Φίλων Παιδιών με Καρκίνο “Ελπίδα”. Στο μέλλον, η Epeikon θα σχεδιάζει εφαρμογές για άλλα μνημεία, αρχαιολογικά μουσεία καθώς και παιχνίδια-εφαρμογές πολιτιστικού περιεχομένου για παιδιά».
Για την προβολή του προϊόντος οι μαθητές έχουν έρθει σε επικοινωνία με άλλα σχολεία στην Ευρώπη, ώστε να αναδείξουν τον ελληνικό πολιτισμό. Παράλληλα έχουν δημιουργήσει ψηφιακά εργαλεία όπως ιστοσελίδα, ηλεκτρονική διεύθυνση και facebook group.
Ετοίμασαν και διαφήμιση
Εχουν επίσης γυρίσει το δικό τους διαφημιστικό σποτ και έχουν επικοινωνήσει τη δράση τους σε μέσα μαζικής επικοινωνίας. «Θα συμμετάσχουμε στην εμπορική έκθεση του ΣΕΝ, θα ακολουθήσει μία σειρά παρουσιάσεων στο τοπικό Δημαρχείο Ανδρίτσαινας, στο Ελληνικό Κέντρο Επιχειρηματικότητας και στη συνέχεια, μετά την κατάθεση του επιχειρηματικού πλάνου, πιστεύουμε ότι θα συμμετέχουμε στον τελικό διαγωνισμό για την ανάδειξη της καλύτερης μαθητικής επιχείρησης στην Ελλάδα» καταλήγουν.
Η εμπορική έκθεση θα γίνει την Παρασκευή 1η Απριλίου στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens και τα μέλη της ομάδας ευελπιστούν σε ακόμη μία διάκρισή τους.